Wednesday, March 2, 2011

Macaroons gone mad!

Här ser ni det, mitt första försök att göra macaroons. En macaroon är antingen perfekt eller defekt. Mina blev ganska (väldigt) defekta. Jag hade inte förväntat mig att lyckas, men jag hoppades ändå någonstans att det skulle bli bra.



Jag tänkte att de kanske inte var så illa, men när jag vände på dem upptäckte jag att jag hade bakat marängballonger istället för macarooner.



Jag tänkte: Jag fyller dem med kola! Det kommer bli skitbra!
Det tänkte jag inte när jag var klar..


Men det brukar finns tur i oturen, och det gällde även den här gången.
7 macaroons klarade sig utan några större sprickor. Det är jag faktiskt ganska stolt över, trots att fyllningen inte blev som jag hade hoppats. Men de var goda, de sju alltså.






2 comments:

  1. Åhhh, jag som har dille på just macarons:) nu vet jag vad som aka ätas i påsk:) kram

    ReplyDelete